Thursday, June 25, 2009

sakit hati? perlu...

aku kembali lagi setelah sekian lame m'ninggalkan blog aku..
dari kaca mata 360 darjah...aku mentafsir istilah sakit hati yang aku alami skang ni...
sakit hati..? hidup begitu senang menyakitkan hati orang,sedangkan aku macam hamba je menyayangi seseorang.. begitu senang berlaku kejam.. untuk Seseorang yang aku sayang.. aku yang salah ke?
setiap kali aku jugak mengalah..aku lebih suke mengalah supaya kau x jauh dari aku..
aku juga ade perasaan.. kalau ade power yang bley buang memory dalam otak aku nie..lame dah aku buang ko dan mamat x gune yg dulu kononnyer aku anggap sebagai abg.. tak ade erti name nyer abg kalau tak reti nak hormat hak orang...suke hati die..sume nak dgar ckp dier... salah ke aku memperthankan org yang aku sayang sbgai kakak n sahabat dari manusia yang mcm tuh...
aku tidak mengeji mamat uh.. tetapi aku dah tiada rse hormat padanya... setiap orang juga melakukan kesalahan..tetapi tidak megulanginyer lagi..
macam aku xtau mereka masih bermsg2.. atau aku...x matang?..

biler aku tnyer adekah aku menyibuk dalam kesah hidupnya..die jawab "pernahke die ckp macam tu kat aku.." memang die x cakap..tapi cara die aku tau... aku....bingung..
kadang2 die macam sayang kat aku.... dan kadang2 mcam xnak aku ade kat sisi dier pun..
lumrah manusia x boleh nak bace fikiran orang...
kalau aku tau apa yang die fikir tentang aku...bagus jugak...
mungkin aku boleh lupekan dan memaafkan...
tapi setiap kali hati disakiti...
tuhan sahaje yang tahu..dan aku akan terus memendam rase..
dan memaafkan..
tapi jika aku yang bersalah..
maafkan saya kakak..

No comments:

Post a Comment